058-6663221

MY LIFE - לחיות טוב יותר

איך להפוך את הכנת הסנדוויצ'ים לחוויה מהנה?

איך להפוך את הכנת הסנדוויצ'ים לחוויה מהנה?

תאריך: 19/04/2016

ארוחות עשר…. כאב ראש או חוויה נעימה?

"אני רוצה פרוסה עם ממרח שוקולד"

"אני רוצה פיתה ריקה"

"עוד פעם חביתה?"

"נמאס מטונה! ואני בכלל לא אוהב כבר עגבניה!"

נשמע מוכר?

אכן, השאלה: "מה להכין לך היום בכריך?" היא שאלה מתסכלת בבתים רבים,

והורים רבים היו מעדיפים לוותר על סשן הכנת הסנדוויצ'ים לילדים בבוקר והויכוחים שהוא גורם.

ומה בסך הכל אנחנו רוצים?

שהילדים שלנו יאכלו בריא ומגוון, ויקבלו את אבות המזון שנחוצים לגופם כדי שיגדלו ויהיו בריאים.

הבקרים שלכם יכולים להראות אחרת , אם רק תתארגנו נכון ותשתפו את הילדים מראש בהחלטה מה אוכלים היום בסנדוויץ?

כאשר הילדים נוטלים באחריות על מזונותיהם, שיתוף הפעולה שלהם גדל והם מוכנים לנסות ולטעום מאכלים חדשים.

על כן, מומלץ ליצור מערכת כריכים שבועית לילדים, ופעם בשבוע לשבת איתם ולבנות אותה, כך גם אנו יודעים להתארגן

בהתאם מבחינת סל הקניות השבועי.

זוהי הזדמנות טובה ליצור הרגלי אכילה בריאים בבית, ומסגרת ברורה שבה הילד יודע שכך מתנהלים, האחריות והבחירה הם שלו, ואנו רגועים.

והנה כמה עצות שחשוב לזכור:

  1. מומלץ להחליט יחד עם הילדים, פעם בשבוע, מה הם בוחרים לאכול במהלך השבוע.
  2. אחסון הארוחה בקופסה מחולקת הוא פתרון נהדר לנראות הארוחה ולעידוד אכילה מגוונת.
  3. גוונו את ארוחות העשר של ילדיכם – לא חייבים לאכול כריך בכל יום. ניתן להכין למשל: קרקרים וגבינה, מאפינס בריאות, פיצה ביתית  או פשטידה, מלווים בירק ופרי.
  4. תוספות של ירקות אינן חייבות להיות בתוך הכריך. לילדים שאינם אוהבים את המרקם הנוזלי שנהיה בכריך בגלל ירקות שמגירים נוזלים, ניתן להניח בקופסה ירקות ופירות אהובים.
  5. זכרו לשים בקבוק מים אישי בתיקי הילדים. רצוי להמנע ממתן שתיה ממותקת המכילה כמות רבה של סוכר.
  6. חשוב להגיש לילדים ארוחת בוקר קלה לפני היציאה למסגרות החינוך.
  7. השתדלו מידי ערב לאכול ארוחת ערב משותפת יחד עם הילדים.
  8. פעם בשבוע אפשר לבחור ארוחת עשר החורגת מכללי "הצלחת הבריאה שלי", כגון כריך עם ממרח שוקולד או עם ממרח מתוק אחר, על פי בחירת הילד. אפשר כמובן להכין ממרח שוקולד בריא בבית. (מבטיחה להעלות מתכון בהמשך).
  9. ככל שתתמידו לתכנן מראש את התפריט השבועי וילדיכם ייקחו אחריות על בחירותיהם, כך האווירה תהיה נעימה, הילדים יאכלו בהנאה ויהיו פתוחים לנסות ולטעום מזונות חדשים.
בתאבון ובהנאה!
אודליה
שיתוף: